marți, 13 septembrie 2011

Apple!


Ce este Apple si ce presupune aceasta firma din SUA, Cupertino?
Pentru multi dintre noi e o firma de IT care produce produse IT de calitate, performante si scumpe, produse considerate de unii de fite sau alte apelative asemanatoare. Pentru unii dintre noi insa, Apple inseamna mult mai mult. E o cultura, un curent (posibil sa devina in urmatorii ani) sau chiar o metoda de a socializa. Apple a redefinit ceea ce stiam despre PC-uri, telefoane, gadget-uri, tablete.
A incercat si a reusit sa ne arate unora dintre noi ca Apple realizeaza produse prin excelenta, nu prin faptul ca se impune la nivel mondial ca lider pe piata IT dar prin faptul ca se poate demonstra intotdeauna ceva frumos sau perfect nu este de ajuns. Ca intotdeauna este loc de mai bine, ca nu trebuie sa ne limitam la a ceea ce avem si ca totul se poate realiza prin pasiune si dedicatie, fie ca e vorba despre un PC, un telefon sau o tableta.
Nu ne sta in fire noua ca romani sa dam importanta acestor lucruri cum sunt filozofia Apple sau ce poate insemna acesta pentru consumer-ul de IT. Insa pentru cei cu adevarat pasionati poate fi un exemplu demn de urmat si care sa-i motiveze in a lua cele mai bune decizii fie ca e vorba de afaceri, distractie, timp liber sau calatorii. Brandul in jurul caruia se formeaza toate aceste produse ale sale: iMac, iPhone, iPod, iPad, etc., a ajuns in zilele noastre sa fie un etalon al perfectiunii, o marja care trebuie atinsa pentru a se putea asigura succesul. Bineinteles acest lucru a fost posibil datorita fondatorului marcii, Steve Jobs, care ne-a aratat ce inseamna dedicatie si perseverenta mai ales cand faci ceva cu pasiune. Intotdeauna am fost de parere ca daca faci ceva din placere e imposibil ca rezultatele sa nu apara, iar pe masura pasiunii rezultatele vor echivala staruinta ta.
Revenind la Apple si ce inseamna pentru noi toti, sau unii dintre noi :), constatam un alt fenomen care implicit se formeaza in jurul unui trend sau succes recent aparut: efectul de turma. Ce inseamna asta? Omului in general ii place sa se simta bine, sa fie in centrul atentiei si sa socializeze cu cat mai multa lume posibil, sa simta ca face parte din cadrul unei "societati" aparte - cat mai unice. Acest lucru s-a intamplat si cu brand-ul Apple odata cu lansarea iPhone-ului in anul 2007. Gadget-ul a devenit deosebit de popular si multa lume a dorit sa intre in randul celor cu un iPhone doar si pentru a fi cool. Ceea ce insa multe dintre acele persoane nu stiu e ca Apple nu a dorit neaparat un succes pentru propria imagine, ei au dorit sa inoveze, sa arate lumii ca ceea ce stiam pana ieri poate fi uitat si ca atata timp am fost defapt limitati de tehnologie si nu am adus-o la un nou nivel. Rezultatul, 90% dintre companii poate si mai bine, au incercat in limitele legii (unii au si incalcat-o) sa-i copieze. Au dorit si ele sa guste acel succes de care s-a bucurat Apple si inca se mai bucura in acest moment.
E normal ca parerile sa fie impartite si poate multi dintre voi sa aibe o viziune cu totul diferita de a mea, insa pentru mine Apple este si ramane un exemplu de firma care prin ochii si mainile lui Steve Jobs a atins punctul culminant iar acum incearca sa faca un lucru mult mai greu: sa ramana in frunte. Cantarind totul la rece si fara sa fortam nota, Apple a dezvoltat un cult in randul fanilor sai care lipseste la noi in tara din pacate deoarece noua ne place intotdeauna sa fim realisti. Nu se poate aia nu se poate aialalta, poate ca suntem prea negativisti. Sper insa ca pe viitor compania Apple sa ramana unde este acum, sa continue sa produca pentru noi toti produse de calitate si inovative, si sa nu inceteze in a revolutiona din nou piata IT.

2 comentarii: